Copyright © 2018 Tenancy.hu

Kapcsolat | Visszajelzés küldése | Adatvédelmi Szabályzat |ÁSZF

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

REGISZTRÁCIÓ

Biztonságos regisztrálnom és adatokat feltöltenem az Önök oldalán keresztül?

A feltöltött anyagaimat ugye nem adják át a tulajdonosoknak vagy ingatlanközvetítőknek?

Ha párommal vagy barátaimmal közösen szeretnénk megfelelőségi vizsgálatot készíttetni, akkor elég, ha csak egyikünk regisztrál?

FÜGGETLEN BÉRBEVEVŐI TANUSÍTVÁNY ÉS FÜGGETLEN MEGFELELŐSÉGI VIZSGÁLAT LÉPÉSEI

 

Mi az a független bérbevevői tanúsítvány?

Mi az a független megfelelőségi vizsgálat?

Mi a különbség a bérbevevői tanúsítvány és a megfelelőségi vizsgálat között?

Mennyi ideig tart egy tanúsítvány elkészítése?

 

Mit kell feltöltenem ahhoz, hogy el tudják készíteni a tanúsítványt?

Személyesen vagy postai úton is átadhatom a dokumentumaimat a tanúsítványhoz?

Meddig tárolják az átadott adataimat?

Elvesztettem a saját gépemről az átküldött anyagokat. Van rá lehetőség, hogy visszaküldjék nekem?
 

Elkészítettem a tanúsítványt, és jelezték, hogy innentől kezdve ingatlan azonosító számmal azonnal jelentkezhetek ingatlanra. Mennyi ideig tart a megfelelőségi vizsgálat elkészítése?

Hány darab ingatlanra jelentkezhetek, miután jelzik, hogy elkészült a bérbevevői tanúsítványom?

Van jóváhagyott tanúsítványom, és rendelkezésemre áll az ingatlan azonosító szám. Mit tegyek, hogy a tulajdonos megkapja a jelentkezésemet?

FÜGGETLEN (ÖT OSZTÁLYOS) MEGFELELŐSÉGI BESOROLÁS

Hogyan működik a besorolás? Mi a maximális pontszám, amit kaphatok?

Hogyan tudok minél jobb eredményt elérni a besorolás alapján?

Nem töltöttem fel erkölcsi bizonyítványt a tanúsítvány készítésénél, és ennek megfelelően úgy érzem, hogy alacsony besorolást kaptam. Szeretném kiegészíteni a korábbi tanúsítványomat friss erkölcsi bizonyítvánnyal. Szükséges új tanúsítványt készítenem?

Jelentkeztem két ingatlanra, melyek adatai és várható havi költségei megegyeztek. Hogyan lehet az, hogy más besorolást kaptam a két ingatlanra?

Mi az oka annak, hogy az idő múlásával csökken a megfelelőségi besorolásom?

SZOLGÁLTATÁSI DÍJAK ÉS FIZETÉS

Mennyibe kerül a bérbevevői tanúsítvány és a megfelelőségi vizsgálat elkészítése?

 

Miért csak nekünk, bérlőknek kell fizetni a szolgáltatásért?

Regisztráltam és megrendeltem a gyorsított tanúsítvány készítését, azonban több vizsgálatot is szeretnék végezni. Mit csináljak?

Regisztráltam és megrendeltem a gyorsított tanúsítvány készítését, azonban több vizsgálatot is szeretnék végezni. Mit csináljak?

Hogyan tudom kifizetni a szolgáltatási díjat?

REGISZTRÁCIÓ TÖRLÉSE

Mit kell tennem, ha szeretném a regisztrációmat töröltetni?

 

REGISZTRÁCIÓ

Biztonságos regisztrálnom és adatokat feltöltenem az Önök oldalán keresztül?

A regisztrációt követő űrlap kitöltése és az alátámasztásul szolgáló dokumentumok feltöltése után az adatok egy elkülönített, internet hozzáférés nélküli számítógépen kerülnek tárolásra és feldolgozásra. A továbbiakban sem Önnek, sem senki másnak nincs lehetősége visszatölteni a feltöltött fájlokat, illetve semmilyen módon nem kezdeményezheti adatai visszaküldését. A független bérbevevői tanúsítványok elkészítését követő 60. napon a feltöltött fájlokat kitöröljük rendszereinkből, és a továbbiakban cégünk részére kizárólag az ezekből az adatokból készített tanúsítvány fog rendelkezésre állni. Munkatársaink a feltöltött adatokat az átvizsgálás során teljes diszkrécióval kezelik.

A feltöltött anyagaimat ugye nem adják át a tulajdonosoknak vagy ingatlanközvetítőknek?

A rendelkezésünkre bocsájtott anyagok egyedi vizsgálatát kizárólag cégünk munkatársai végzik, az adatokhoz se tulajdonos, se ingatlanközvetítő nem férhet hozzá.

Ha párommal vagy barátaimmal közösen szeretnénk megfelelőségi vizsgálatot készíttetni, akkor elég, ha csak egyikünk regisztrál?
 

Sajnos nem. Minden bérlőjelölt külön regisztrációjára és megfelelőségi vizsgálatára szükség van, hiszen hiába együtt szeretnék bérelni a lakást, minden fél (legyenek iskolatársak, élettársak, barátok) megbízhatóságáról, fizetőképességéről meg kell győződnie az ingatlan tulajdonosának.

Azonban a külön regisztrációt követően már lehetőség van közösen is jelentkezni egy adott ingatlanra, amit figyelembe veszünk a közösen jelentkező személyek megfelelőségi besorolásakor.

 

FÜGGETLEN BÉRBEVEVŐI TANUSÍTVÁNY ÉS FÜGGETLEN MEGFELELŐSÉGI VIZSGÁLAT LÉPÉSEI

 

Mi az a független bérbevevői tanúsítvány?

Az ingyenes regisztrációt követően első lépésként minden bérlőnek bérbevevői tanúsítványt kell készíttetnie. Az általuk kitöltött űrlap és a kapcsolódó dokumentumok alapján állítjuk ki a tanúsítványt, amely alkalmassá teszi a bérlőt, hogy rendszerünkön keresztül a különböző ingatlanokra jelentkezzen. A tanúsítvány kizárólag belső használatra készül, és önmagában nem dönti el, hogy az adott bérlő alkalmas jelölt lenne-e, csupán a megfelelőségi vizsgálat alapját képezi.

Mi az a független megfelelőségi vizsgálat?
 

Amennyiben rendelkezik független bérbevevői tanúsítvánnyal (ami azt jelenti, hogy csapatunk átvizsgálta az űrlap és a feltöltött dokumentumok helyességét), onnantól kezdve szabadon jelentkezhet ingatlanközvetítők, bérbeadók által meghirdetett ingatlanokra, a megadott ingatlan azonosítók segítségével. A jelentkezést követően csapatunk a korábban jóváhagyott tanúsítvány segítségével elvégzi a megfelelőségi vizsgálatot, és az eredményét elküldi mindkét félnek.

Mi a különbség a bérbevevői tanúsítvány és a megfelelőségi vizsgálat között?
 

A különböző ingatlanokra készített megfelelőségi vizsgálatokat megelőzi a tanúsítvány elkészítése. Az ingatlanokra nem lehet jelentkezni tanúsítvány nélkül.

Mennyi ideig tart egy tanúsítvány elkészítése?

Jellemzően 2 – 3 munkanap alatt ellenőrizzük le az átadott anyagokat. Amennyiben igénybe veszi expressz szolgáltatásunkat, az adott munkanapon 12 óráig felöltött adatok alapján már 1 munkanapon belül elkészítjük tanúsítványát, melynek segítségével készíttethet megfelelőségi vizsgálatot.

 

Mit kell feltöltenem ahhoz, hogy el tudják készíteni a tanúsítványt?

  • Személyazonosságot igazoló iratok másolata

  • Hatósági erkölcsi bizonyítvány másolata

  • Központi Hitelinformációs Rendszerben nyilvántartott igazolás

  • Munkaviszony és jövedelem alátámasztásául szolgáló igazolások

 

Személyesen vagy postai úton is átadhatom a dokumentumaimat a tanúsítványhoz?

Erre sajnos nincs lehetőség. Biztonságtechnikai és környezetterhelési okokból nem fogadjuk sem postai úton, sem személyesen a dokumentumokat. Emellett ez Önnek is csak plusz költség-, idő- és energia befektetést jelentene a gyorsabb, egyszerűbb dokumentumfeltöltés helyett.

Meddig tárolják az átadott adataimat?

Az Ön által feltöltött fájlokat egy külön, internet nélküli számítógépen tároljuk, mely rendszerből az adatok minden esetben 2 hónap (60 nap) múlva törlésre kerülnek.

Elvesztettem a saját gépemről az átküldött anyagokat. Van rá lehetőség, hogy visszaküldjék nekem?


Mivel cégünk részére kulcsfontosságú a bérlők adataival való visszaélés elkerülése, ezért biztonsági okokból semmilyen körülmények között nem szolgáltatjuk vissza a feltöltött adatokat és dokumentumokat.

 

Elkészítettem a tanúsítványt, és jelezték, hogy innentől kezdve ingatlan azonosító számmal azonnal jelentkezhetek ingatlanra. Mennyi ideig tart a megfelelőségi vizsgálat elkészítése?

Ebben az esetben (ingatlan azonosító szám megléte mellett) máris jelentkezhet egy hirdetésre. A jelentkezése alapján elkészítjük a megfelelőségi vizsgálatot, azon belül a megfelelőségi besorolást. Ennek időigénye körülbelül 1 munkanap.

Hány darab ingatlanra jelentkezhetek, miután jelzik, hogy elkészült a bérbevevői tanúsítványom?

A független bérbevevői tanúsítvánnyal szolgáltatási díjaink megfizetését követően korlátlan számú ingatlanra jelentkezhet. Ehhez nincs más dolga, mint rendszerünkben kiválasztani az elkészült tanúsítványt, és megadni az ingatlanok egyedi azonosító számait.

 

Van jóváhagyott tanúsítványom, és rendelkezésemre áll az ingatlan azonosító szám. Mit tegyek, hogy a tulajdonos megkapja a jelentkezésemet?

Jelentkezzen be bérlői felületén, és a „Jelentkezés ingatlan azonosítóra” menüpontban adja meg az ingatlan azonosító számát.

 

FÜGGETLEN (ÖT OSZTÁLYOS) MEGFELELŐSÉGI BESOROLÁS

Hogyan működik a besorolás? Mi a maximális pontszám, amit kaphatok?

Cégünk kidolgozott egy független öt osztályos bérlő besorolást. A besorolásban elért pontok alapján a bérlők objektív módon hasonlíthatóak össze.

 

Hogyan tudok minél jobb eredményt elérni a besorolás alapján?


A legfontosabb lépés, hogy minden általunk bekért anyagot elküldjön nekünk. Ha valami hiányzik, azt nem tudjuk értékelni, tehát nem is tudunk pontot adni érte.

Minden dokumentumból a lehető legfrissebbet érdemes átadni. Például 6 hónappal ezelőtti erkölcsi bizonyítványhoz képest magasabb megbízhatósági pontszámot kap egy friss, 1 hónapon belül kibocsájtott erkölcsi bizonyítvány.

Ha ketten szeretnének beköltözni, célszerű mindkettőjük jövedelmét igazolni (külön tanúsítvánnyal), mellyel szintén jobb besorolást kaphatnak.

Nem töltöttem fel erkölcsi bizonyítványt a tanúsítvány készítésénél, és ennek megfelelően úgy érzem, hogy alacsony besorolást kaptam. Szeretném kiegészíteni a korábbi tanúsítványomat friss erkölcsi bizonyítvánnyal. Szükséges új tanúsítványt készítenem?

Mivel a „Tanúsítvány véglegesítése” gombra kattintva jelzi felénk, hogy a feltöltéssel végzett, és cégünk megkezdheti az átadott anyagok ellenőrzését, utólag beküldött dokumentumokat ezután nem tudunk fogadni és figyelembe venni. Így amennyiben a véglegesítés után frissebb, vagy teljesen új dokumentumokat szeretne feltölteni, új tanúsítványt kell készíttetnie.

A fentiek miatt javasoljuk, hogy ne véglegesítse tanúsítványát addig, amíg nem győződött meg arról, hogy az összes szükséges adatot feltöltötte!

 

Jelentkeztem két ingatlanra, melyek adatai és várható havi költségei megegyeztek. Hogyan lehet az, hogy más besorolást kaptam a két ingatlanra?

Minden esetben egyedileg vizsgáljuk át az átadott dokumentumokat, és azok kiadásának idejét, melyek segítségével egyedi besorolást készítünk minden egyes ingatlan jelentkezéshez.

Amennyiben a bérlői jelentkezések eltérő napon történnek egy hasonló ingatlanra (például egy teljesen megegyező havi kiadású ingatlanra), akkor előfordulhat, hogy a független besorolása a későbbiekben készített vizsgálatnak rosszabb lesz.

Az elkészült tanúsítványával minél később jelentkezik egy ingatlanra, annál inkább csökken a megfelelőségi besorolása.

 

Mi az oka annak, hogy az idő múlásával csökken a megfelelőségi besorolásom?

A vizsgálat során nem írunk elő kötelező határidőt arra, hogy a bemutatandó dokumentumoknak mikoriaknak kell lenniük. Azonban felméréseink alapján úgy véljük, hogy mindig a frissebb igazolásokat nézik jó szemmel az ingatlantulajdonosok. Emiatt például két „tiszta” erkölcsi bizonyítvány közül a frissebb keltezésű bizonyítványt részesítjük előnyben. A megfelelőségi besorolás figyelembe veszi a tanúsítvány készítésének idejét, így az idő múlásával fokozatosan csökken a megfelelőségi besorolás, abban az esetben is, ha ugyanarra az ingatlanra jelentkezik.

 

SZOLGÁLTATÁSI DÍJAK ÉS FIZETÉS

 

Mennyibe kerül a bérbevevői tanúsítvány és a megfelelőségi vizsgálat elkészítése?

  1. Független bérbevevői tanúsítvány készítése 2-3 munkanapon belül: bruttó 12.900 Ft. Az ár tartalmazza 1 db megfelelőségi vizsgálat elkészítését is. Amennyiben több hét vagy hónap telt el az utolsó tanúsítvány készítését követően, javasoljuk tanúsítványának újbóli elkészítését a minél jobb besorolás elérése érdekében.

  2. Gyorsított független bérbevevői tanúsítvány készítése 1 munkanapon belül: bruttó 19.900 Ft. Az ár tartalmazza 1 db megfelelőségi vizsgálat elkészítését is. Amennyiben ezt a csomagot választja, úgy az adott munkanapon 12 óráig feltöltött adatokat maximum 24 órán belül átvizsgáljuk. Abban az esetben, ha a tanúsítvány a mi hibánkból nem készül el 24 órán belül, úgy természetesen megtérítjük a normál és gyorsított tanúsítvány készítési díjak különbözetét. Amennyiben a szolgáltatási díjunk nem kerül kiegyenlítésre 24 órán belül, a gyorsított tanúsítványt nem áll módunkban elkészíteni. Ezzel a csomaggal lehetőség nyílik egy napon belül beadni anyagait, és elkészíttetni megfelelőségi vizsgálatát.

  3. Független megfelelőségi vizsgálat díja: bruttó 3.900 Ft/vizsgálat.

 

Miért csak nekünk, bérlőknek kell fizetni a szolgáltatásért?

A bérbeadók a bérlőktől rendszerünk segítsége nélkül is elkérhetnék a személyes adatokat, papírokat, és semmi sem garantálná a bérlők számára, hogy nem fognak visszaélni ezekkel az információkkal. Ezzel szemben a mi egyik elsődleges célunk, hogy a bérlők adatait megóvjuk, biztonságosan kezeljük. Tehát a rendszerünk valódi előnyét a bérlők élvezik, ezért terheli őket a használat díja.

 

Regisztráltam és megrendeltem a gyorsított tanúsítvány készítését, azonban több vizsgálatot is szeretnék végezni. Mit csináljak?


 

A bérbeadók a bérlőktől rendszerünk segítsége nélkül is elkérhetnék a személyes adatokat, papírokat, és semmi sem garantálná a bérlők számára, hogy nem fognak visszaélni ezekkel az információkkal. Ezzel szemben a mi egyik elsődleges célunk, hogy a bérlők adatait megóvjuk, biztonságosan kezeljük. Tehát a rendszerünk valódi előnyét a bérlők élvezik, ezért terheli őket a használat díja.

 

Regisztráltam és megrendeltem a gyorsított tanúsítvány készítését, azonban több vizsgálatot is szeretnék végezni. Mit csináljak?

A tanúsítvány elkészüléséről elektronikus úton értesítjük, ezt követően Önnek nincs más dolga, mint megadni az ingatlanok azonosító számát, amelyekre jelentkezni szeretne. 1 db ingyenes vizsgálat benne van az árban, a többi vizsgálat díjbekérőjét pedig rendszerünk automatikusan elküldi Önnek.

 

Hogyan tudom kifizetni a szolgáltatási díjat?

A hatályos jogszabályoknak mindenben megfelelő elektronikus számlát állítunk ki, melyet elektronikus úton továbbítunk. A folyamat a következő:

  1. Kiválasztja a terméket (tanúsítvány, gyorsított tanúsítvány, vizsgálat). A rendszer kiszámolja a szolgáltatási díj összegét.

  2. A szolgáltatási díjról az automatikus számlázási rendszerünk küld egy díjbekérőt a regisztráció során megadott e-mail címre.

  3. Ezt követően két módon teljesítheti a fizetést:

    • bankkártyával

    • átutalással

  4. A gyorsabb ügyintézés érdekében a díjbekérő kiküldése után már elkezdjük feldolgozni az adatokat, azonban kizárólag a szolgáltatási díjunk beérkezését követően adjuk át az eredményeket az érintett feleknek.

 

REGISZTRÁCIÓ TÖRLÉSE

Mit kell tennem, ha szeretném a regisztrációmat töröltetni?

Természetesen lehetősége van regisztrációját és adatait bármikor töröltetni. Ehhez nincs más teendő, mint a törléshez kapcsolódó igényt jelezni az info@tenancy.hu email címen. Ezt követően rendszereinből az összes felhasználói adata véglegesen eltávolításra kerül.